Μουσική – Η συμβολή της Κρυστάλλως Καταραχιά στο ποιοτικό τραγούδι
Αναγνώστε και σκεφτείτε ελεύθερα…
Η δεκαετία του 1990 είχε δύο σοουμπιζάτους άξονες. Αμέτρητα τηλεοπτικά κανάλια και άλλες τόσες δισκογραφικές εταιρείες. Η συνάντηση των δύο αξόνων φέρνει κοντά παράταιρους κόσμους, φτιάχνει περίεργες παρέες και συχνά χτίζει καριέρες, δημιουργώντας καμιά φορά και αμαρτωλά παρελθόντα. Στην παρακάτω σύντομη ιστορία, ο Άλκης ανακατεύεται με πολλούς κόσμους, τρακάρει πάνω και στους δύο άξονες, αλλά φαίνεται να βγαίνει αλώβητος. Αναγνώστε και σκεφτείτε ελεύθερα…
Η συνάντηση ήταν μοιραία, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Στα Μπακούρια, η Κρυστάλλω Καταραχιά ανταμώνει τον Άλκη και η αλήθεια είναι ότι του εκτοξεύει την καριέρα. Την ίδια περίοδο, η συνάντηση με τον Πάνο Γλυκοφρύδη και τη Νάντια Μουρούζη είχε περάσει μάλλον απαρατήρητη, όσο κι αν η Νάντια περνούσε για πιο ποιοτικιά στο ευρύ κοινό, ένεκα και του Αγγελοπουλικού της παρελθόντος. Ο Άλκης κυλίστηκε και στα πόδια της Έφης Σαρρή, καθώς εκείνη απήγγειλε «Όλο και πιο πολύ σε αγαπάω», ενώ έκανε ένα δυνατό και μέσα σε καπνούς πέρασμα από τα παρατράγουδα της Ρούλας, για να προωθήσει την Αγορά του Κόσμου. Η πορεία συνεχίστηκε μακριά από κάμερες και πολλές εκθεσιμότητες, σε σημείο που τη λες αξιοπρόσεχτη. Σεμνότητα, μάλλον όχι προσποιητή και αφοσίωση στην όποια τέχνη μπορεί κανείς να πρεσβεύει. Δεν χρησιμοποιήθηκαν μέσα διαφορετικά από όσα χρησιμοποιούν οι λοιποί της δουλειάς.
Τηλεόραση, video clips, πολυτεχνιτισμοί κι ερημοσπιτισμοί και μέσα από αυτά προβολή. Ουδέν το επιλήψιμο. Κακοφαίνεται μονό, όταν προσπαθεί κανείς να αποποιηθεί το ένδοξο παρελθόν του με την Κρυστάλλω, προς όφελος της τωρινής δημοσίας εικόνας του, είτε είναι καλλιτέχνης είτε αντιδήμαρχος. Ο Άλκης είναι από τους λίγους στον χώρο αυτόν, που σέβομαι, αλλά του χρεώνω δύο πρόστιμα: ένα επειδή δεν ήξερε να τραγουδήσει το Άσπρο Πουκάμισο κι ένα γιατί σε κανένα live του δε λέει το Φύσηξε Αέρας.