Advertorial

Τεχνοτροπίες – Η αέναη επιστροφή

Σχόλια τέχνης από την Eικαστική Eπιμελήτρια - Mουσειολόγο Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου

Και τεμπέλικα τα αρχαία σαν χαζοί θα σχολιάζουν,
ενώ οι γεροντοκόρες από πόθο θα στενάζουν
και θα κατατρώγουν όλες ψηλαφώντας με τα μάτια
των υπέροχων γιγάντων τα μαρμάρινα κομμάτια,
και θλιμμένες θα φωνάζουν, όταν δουν τους ανδριάντες:
“Ω, οι Έλληνες οι αρχαίοι ήτανε στ’ αλήθεια άντρες!”.
Και συγκρίνοντάς τους τώρα με εκείνους τους γενναίους,
θα ζηλέψουν τη Λαΐδα για τους φίλους Αθηναίους.
Πότε σύγχρονη γυναίκα θα ’χει τέτοιον εραστή;
Άχ, αλίμονο, ο σερ Χάρρυ δεν του μοιάζει του Ηρακλή…
Και στο τέλος, μες στο τόσο το ανώνυμο το πλήθος,
θα βρεθεί κάποιος διαβάτης που θα έχει λίγο ήθος·
λυπημένος, βλέποντάς τα, άφωνος θ’ αγανακτήσει,
θα θαυμάσει τα κλεμμένα, μα τον κλέφτη θα μισήσει.
Ώ, καταραμένη να ’ναι η ζωή του και ο τάφος
και οργή να συνοδεύει το ιερόσυλό του πάθος.
Τ’ όνομά του η Ιστορία δίπλα σ’ εκεινού θα γράψει του τρελού,
που της Εφέσου το ναό ’χε κατακάψει.
Κι η κατάρα μου πιο πέρα απ’ τον τάφο να τον πάει
και το μίσος αιωνίως και τους δυο να κυνηγάει.
Ο Ηρόστρατος και ο Έλγιν, και οι δυο ατιμασμένοι,
μα ο δεύτερος πιο μαύρος απ’ τον πρώτο θ’ απομένει».

– Τζορτζ Γκόρντον Μπάυρον (Λόρδος Βύρων), (1788-1824)

– «Η κατάρα της Αθηνάς»,
(The Curse of Minerva), 1811,
μτφρ. Πάνου Καραγιώργου, 2018.

Αυγουστος 2024
Εξώφυλλο περιοδικού
Διαβάστε τις Θεσσαλικές Επιλογές όπως τυπώνονται
Διαβάστε
cosmos-epipla-larisa
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
koufoma-larissa-koufomata
FYLLIANA
mikel
ΔΕΗ ΓΑΙΑ
cps
Κονδυλόπουλος
ΦΑΡΜΑΚΗΣ
RE.ARCH
Μονάδα φροντίδας Ηλικιωμένων
panagiotopoulos kataskeyastikh larisa
alkyon hotel skiathos
the medical project
Μαργαρίτης Πρίφτης Φούρλας
xasampaliotis
aimogiagnosi
asteras
dalamagas
ground plan
Investa
iakentro exvsvmatikh
Plitsi
kaloghroy
Prapas
MARIA KOKKA
thessalikes epiloges tilefono diafimisi
ΚΛΙΑΦΑ
Μαξιμιάδης
papatriantafylloy