Πώς θα ενεργοποιήσω τον μεταβολισμό μου;


Ο όρος «μεταβολισμός» είναι το Σύνολο της Ημερήσιας Ενεργειακής Δαπάνης

και αντικατοπτρίζει το σύνολο των θερμίδων που χρειάζεται ο οργανισμός για να καλύψει τις ανάγκες του. Ο μεταβολισμός δεν είναι σταθερός, άρα και οι θερμίδες αυτές δεν είναι σταθερές. Αλλάζουν καθημερινά και εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες.

Γενικά, μεταβολισμός είναι άθροισμα το οποίο αποτελείται από:

• Τις θερμίδες που απαιτούνται για βασικό μεταβολισμό (ΒΜ), δηλαδή την ενέργεια που δαπανά ο οργανισμός για τις ζωτικές λειτουργίες του σε συνθήκες πλήρους ηρεμίας και καλύπτει 60-75% των συνολικών θερμίδων.

• Τις θερμίδες που δαπανώνται από τη φυσική δραστηριότητα.

• Τις θερμίδες που καίμε όταν μεταβολίζουμε τις τροφές που καταναλώνουμε.

Ο μεταβολισμός μεταβάλλεται, επίσης, ανάλογα με το μέγεθος και τη σύσταση του σώματος, το φύλο, την ηλικία, τα γονίδια, τις ορμόνες και τις διατροφικές επιλογές.

Πώς θα ενεργοποιήσω τον μεταβολισμό μου;

Προτιμήστε πρωτεΐνες: «Είναι τα δομικά στοιχεία των μυών» λέει η ειδικός. «Όσο πιο άπαχη μυϊκή μάζα έχεις τόσο περισσότερες θερμίδες καις». Οι μύες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο 30 γραμμ. πρωτεΐνες κάθε φορά, σημειώνεται σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of the American Dietetic Association. Οτιδήποτε πέρα από αυτό αποθηκεύεται ως λίπος.

Ρίξτε το στα λαχανικά: Οι φυτικές ίνες στα είδη μαναβικής σταθεροποιούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, διατηρώντας υψηλό το μεταβολισμό. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά βοηθούν τον οργανισμό να αποβάλλει τις ελεύθερες ρίζες.

Μην μένετε νηστικοί

Φροντίστε κάθε γεύμα να περιέχει σαλάτες (χρώματα ουράνιου τόξου) και καλής ποιότητας πρωτεΐνη.

Κόψτε τις επεξεργασμένες τροφές.

Πίνετε 8 ποτήρια νερό την ημέρα

Αποφεύγετε τη μαργαρίνη και τα πλήρη γαλακτοκομικά

Μην βάζετε ζάχαρη, επιβραδύνει το μεταβολισμό.

Κόψτε το σιτάρι (ιδιαίτερα το ψωμί), γιατί περιέχει μεγάλες ποσότητες γλουτένης.

Καταναλώνετε υγιεινά λίπη: Υπάρχουν στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς και στα λαχανικά και ενεργοποιούν το μεταβολισμό.

Μην παραλείπετε γεύματα και τρώτε πάντα πρωινό:

Κόψτε το αλκοόλ

Timeline

Εκδότρια: Δανάη Δημητρακοπούλου

Αρχισυνταξία: Χαρίκλεια Βλαχάκη
Σύνταξη: Παναγιώτα Φούντα
Δημιουργικό: Εύη Αγγελούλη
Επικοινωνία: epiloges@eleftheria.gr
Τηλ.: 2410 660335 
Δημοσιογραφικός Οργανισμός “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ

 Για την προβολή της επιχείρησής σας επικοινωνήστε με το διαφημιστικό τμήμα.

  • Υπεύθυνη: Σταυρούλα Γκρίλλα
  • Διεύθυνση: Παπασταύρου 6, Λάρισα
  • Τηλ.: 2410 564029
  • email: dtp@eleftheria.gr
  • Media Kit

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

SOCIAL MEDIA

Καρφιτσώστε τις Θεσσαλικές επιλογές στο pinterest Ακολουθήστε τις Θεσσαλικές επιλογές στο instagram