Το λίπος κάνει καλό!


Κι όμως υπάρχουν και τα καλά λιπαρά, που πρέπει να εντάξουμε στη διατροφή μας!

 

Σαρδέλες

Μαζί με το σολομό είναι τα ψάρια με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ω3 λιπαρά. Δεν περιέχουν κορεσμένα λιπαρά οξέα και χοληστερίνη, ουσίες που ευθύνονται για καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και υπερχοληστερολαιμίες. Το θετικό του σε σχέση με το σολομό, είναι η σαφώς οικονομικότερη τιμή τους. Επίσης, αποτελούν πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και περιέχουν βιταμίνη Β12, σελήνιο και σίδηρο. Επιπλέον, αν τις τρώτε με το κόκκαλο προσλαμβάνεται και ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνη D.

 

Αμύγδαλα

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα τόσο σε πολυακόρεστα όσο και σε μονοακόρεστα λιπαρά. Είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών, βιταμίνης Ε, φλαβονοειδών και φυτικών ινών, ενώ περιέχουν επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β, χαλκό, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο και σίδηρο. Ο συνδυασμός αυτός θρεπτικών συστατικών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των επιπέδων της «καλής» HDL χοληστερίνης και τη μείωση της «κακής» LDL. Επιπλέον, βοηθά στη ρύθμιση της απορρόφησης και της επεξεργασίας της γλυκόζης, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος και την εγκεφαλική λειτουργία και προστατεύει την καρδιά και τον εγκέφαλο από τις βλαπτικές ελεύθερες ρίζες.


Αβοκάντο

Είναι το μοναδικό φρούτο με λιπαρά, και μάλιστα με περιεκτικότητα που φτάνει σχεδόν το 80%. Είναι αρκετά θερμιδογόνο, αλλά διαθέτει ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως το ελαϊκό οξύ, αλλά και πολυακόρεστα λιπαρά. Έρευνες δείχνουν ότι έχει αντικαρκινική δράση, ενώ επίσης περιέχει φυλλικό οξύ και αποτελεί καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών και καλίου.

 

Λινάρι

Το λινέλαιο και ο λιναρόσπορος αποτελούν πλούσιες φυτικές πηγές των δυσεύρετων ω-3 λιπαρών. Τόσο οι σπόροι όσο και το λάδι του είναι πλούσιες πηγές των αντιοξειδωτικών ουσιών, οι οποίες βρίσκονται στο λινάρι σε συγκέντρωση 80 φορές μεγαλύτερη από ό,τι π.χ. στα παχιά ψάρια. Το λινάρι περιέχει επίσης ορισμένα φυτοοιστρογόνα και είναι πλούσιο σε ασβέστιο, βιταμίνη E και πρωτεΐνες.

 

Σησαμέλαιο

Η θρεπτική αξία του μπορεί να συγκριθεί με αυτή του ελαιολάδου, καθώς περιέχει λιπαρά, κυρίως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα. Στο σουσάμι περιέχονται βιταμίνες του συμπλέγματος Β και στο λάδι βιταμίνη Ε. Επιπλέον, στα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που περιέχει περιλαμβάνονται το ασβέστιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος και το σελήνιο.

 

Σχετικά Άρθρα

Timeline

Εκδότρια: Δανάη Δημητρακοπούλου

Αρχισυνταξία: Χαρίκλεια Βλαχάκη
Σύνταξη: Παναγιώτα Φούντα
Δημιουργικό: Εύη Αγγελούλη
Επικοινωνία: epiloges@eleftheria.gr
Τηλ.: 2410 660335 
Δημοσιογραφικός Οργανισμός “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ

 Για την προβολή της επιχείρησής σας επικοινωνήστε με το διαφημιστικό τμήμα.

  • Υπεύθυνη: Σταυρούλα Γκρίλλα
  • Διεύθυνση: Παπασταύρου 6, Λάρισα
  • Τηλ.: 2410 564029
  • email: dtp@eleftheria.gr
  • Media Kit

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

SOCIAL MEDIA

Καρφιτσώστε τις Θεσσαλικές επιλογές στο pinterest Ακολουθήστε τις Θεσσαλικές επιλογές στο instagram