Η Ελένη Πετρουλάκη μιλά για τη σημασία της άσκησης σε κάθε ηλικία


Η Ελένη Πετρουλάκη μιλά στις Θ.Ε για τις νέες τάσεις στην άθληση, τη φιλοσοφία της αλλά και τον τρόπο να είμαστε υγιείς σωματικά και πνευματικά.

Κυρία Πετρουλάκη από το ξεκίνημα της καριέρας σας μέχρι σήμερα, τι έχει αλλάξει στον τρόπο που γυμναζόμαστε αλλά και στον χώρο του fitness γενικότερα;

Σίγουρα πολλά έχουν αλλάξει και στον τρόπο εκγύμνασης, με νέα προγράμματα, τεχνικές και φιλοσοφία σε ό,τι αφορά στην άθληση γενικότερα, αλλά και στο πως αντιμετωπίζεται πλέον η άσκηση. Οι επιστημονικές εξελίξεις στον χώρο, οι έρευνες που καταδεικνύουν τα πολλαπλά οφέλη της άσκησης για την καλύτερη υγεία του οργανισμού καθώς και η στροφή του κόσμου σε υγιεινά διατροφικά μοντέλα, έχουν συμβάλει στη δημιουργία μιας νέας αντίληψης. Το βλέπουμε άλλωστε γύρω μας και όχι μόνο εντός των γυμναστηρίων αλλά και εκτός. Πολύς κόσμος τρέχει ή συμμετέχει σε αθλήματα και δραστηριότητες αναζητώντας τρόπους να εντάξει την άσκηση στην καθημερινότητά του.

Παρόλα αυτά η Ελλάδα παρουσιάζει από τους υψηλότερους στην Ευρώπη δείκτες παιδικής παχυσαρκίας.

Είναι γεγονός και αποδεικνύει πως έχουμε ακόμη δρόμο να διανύσουμε. Σε μεγάλο βαθμό βέβαια αυτό οφείλεται και στο DNA μας αλλά και σε προκαταλήψεις του παρελθόντος. Είναι το γνωστό «φάε παιδάκι μου», των γιαγιάδων μας. Ωστόσο και αυτό σιγά σιγά αλλάζει. Μέσα από τη δουλειά μου βλέπω πολλές νέες μητέρες που παρακινούν τα παιδιά τους στον αθλητισμό.

Μια συνηθισμένη δικαιολογία των ατόμων που δεν αθλούνται είναι ότι δεν έχουν χρόνο. Τι θα τους απαντούσατε;

 Σαφώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ιδιαιτέρα απαιτητικός και το πρόγραμμα όλων είναι ασφυκτικά πιεσμένο, με τη δουλειά, την οικογένεια, τις υποχρεώσεις. Οπωσδήποτε όμως το να μην μπορούμε να βρούμε ελάχιστο χρόνο για να αφιερώσουμε στη σωματική και πνευματική μας υγεία, είναι απλά μια δικαιολογία. Είναι το ξεβόλεμα, η «ζώνη άνεσης» μέσα στην οποία έχουμε μάθει να λειτουργούμε που μας αποτρέπει από το να σηκωθούμε από τον καναπέ. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό πως τα οφέλη της άσκησης είναι μακροπόθεσμα και για τους άντρες και για τις γυναίκες και πολλαπλά, στην ψυχολογία, την υγεία, την αυτοπεποίθηση. Τρεις φορές την εβδομάδα, για μια ώρα, ακόμη και για 45 λεπτά όταν το πρόγραμμα είναι πιεσμένο, είναι αρκετά για να πετύχουμε τους στόχους μας. Ιδανικά το πρωί καθώς το σώμα είναι ξεκούραστο, έχουμε περισσότερη ενέργεια, καίμε περισσότερες θερμίδες και μπορούμε να αποδώσουμε καλύτερα στις υποχρεώσεις της ημέρας. Θεωρώ αδιανόητο, εν έτη 2018 ένας άντρας ή μια γυναίκα να μην προσέχουν πάνω απ’ όλα την υγεία τους και κατά δεύτερο την εξωτερική τους εμφάνιση.

 Υπάρχει ηλικία στην άσκηση;

Εννοείται πως όχι. Αντίθετα υπάρχει το κατάλληλο πρόγραμμα άσκησης για την κάθε ηλικία. Μέσα από τη δουλειά μου, όλα αυτά τα 28 χρόνια διδασκαλίας, μπορώ να πω με βεβαιότητα πως ακόμη και στην ηλικία των 85 ετών, υπάρχει τρόπος και δυνατότητα να φτιάξουμε το σώμα μας.

 Πως διατηρείτε τη φόρμα σας;

Προπονούμαι τρεις φορές την εβδομάδα και τρέφομαι υγιεινά.

Ως επιχειρηματίας ποιες ήταν οι προκλήσεις αλλά και οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;

Αντιμετώπισα πάρα πολλές δυσκολίες γιατί άλλο είναι να διδάσκεις γυμναστική και άλλο η επιχειρηματικότητα. Αφού την έπαθα, αναγκάστηκα να μάθω και οικονομικά και λογιστικά και τα πάντα. Το πάθημα όμως μου έγινε μάθημα…

Τι είναι αυτό που σας κάνει να χαίρεστε για την επαγγελματική σας πορεία;

Χαίρομαι για πολλά, κυρίως όμως για το ότι έχω παροτρύνει πολλές γυναίκες αλλά και άντρες να βελτιώσουν το σώμα, την υγεία, την ψυχολογία και την αυτοπεποίθησή τους. Σε ό,τι αφορά στη δουλειά μου πιστεύω πως έχω ακόμη πολλά να δώσω καθώς φροντίζω συνεχώς να εξελίσσομαι εισάγοντας νέες τεχνικές και προσεγγίσεις, στα προπονητικά μου προγράμματα.

Πως μπορούμε να φτιάξουμε το σώμα μας;

Πλέον τα δεδομένα στην άσκηση έχουν αλλάξει και όπως έχει αποδειχτεί από δεκάδες τεκμηριωμένες έρευνες, η διατροφή παίζει καταλυτικό ρόλο στη γενικότερη υγεία και εμφάνισή μας. Ό,τι προσπάθεια κι αν κάνουμε λοιπόν, πρέπει να γνωρίζουμε πως το 70% του αποτελέσματος έχει να κάνει με τη διατροφή και το 30% με την άσκηση. Ως εκ τούτου μέσα από τα προπονητικά μου προγράμματα προτείνω μια ολιστική προσέγγιση, που συνδυάζει και τα δύο.

Υπάρχει το τέλειο κορμί, όπως για παράδειγμα η εικόνα που βλέπουμε στα περιοδικά;

Όλοι πλέον γνωρίζουν πως το «τέλειο» κορμί των περιοδικών είναι αποτέλεσμα ρετούς και δεν αποτελεί την αληθινή εικόνα των ανθρώπων. Το τέλειο κορμί για τον καθένα μας είναι αυτό που αναδεικνύει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας σε κάθε επίπεδο.

 Πρόσφατα βρεθήκατε στη Λάρισα για λίγες μέρες; Πως σας φάνηκε η πόλη;

Τη Λάρισα την αγαπώ πραγματικά και πολλοί Λαρισαίοι με έχουν εμπιστευθεί ακολουθώντας τα προπονητικά μου προγράμματα. Εκτός όμως από το επαγγελματικό κομμάτι στη Λάρισα έχω πραγματικούς φίλους με τους οποίους εδώ και χρόνια έχουμε αναπτύξει σχέσεις αγάπης και αμοιβαίου σεβασμού. Κάθε φορά που επισκέπτομαι την πόλη νιώθω πολύ όμορφα και περνάω καλά.

 

Timeline

Εκδότρια: Δανάη Δημητρακοπούλου

Αρχισυνταξία: Χαρίκλεια Βλαχάκη
Σύνταξη: Παναγιώτα Φούντα
Δημιουργικό: Εύη Αγγελούλη
Επικοινωνία: epiloges@eleftheria.gr
Τηλ.: 2410 660335 
Δημοσιογραφικός Οργανισμός “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ

 Για την προβολή της επιχείρησής σας επικοινωνήστε με το διαφημιστικό τμήμα.

  • Υπεύθυνη: Σταυρούλα Γκρίλλα
  • Διεύθυνση: Παπασταύρου 6, Λάρισα
  • Τηλ.: 2410 564029
  • email: dtp@eleftheria.gr
  • Media Kit

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

SOCIAL MEDIA

Καρφιτσώστε τις Θεσσαλικές επιλογές στο pinterest Ακολουθήστε τις Θεσσαλικές επιλογές στο instagram