Κανέλα: Θεραπεύει και αδυνατίζει!


Η κανέλα εκτός από ένα γευστικά υπέροχο μπαχαρικό που νοστιμίζει γλυκά και αλμυρά φαγητά, έχει υψηλή διατροφική αξία, θεραπευτικές ιδιότητες, ενώ βοηθά και στην καύση του λίπους, ειδικά στην περιοχή της κοιλιάς.

Η κανέλα, προέρχεται από ένα αειθαλές δένδρο, τροπικών περιοχών και θεωρείται ένα από τα αρχαιότερα του κόσμου. Υπάρχουν δύο γνωστά είδη κανέλας. Το πρώτο είναι η κανέλα Κεϋλάνης που προέρχεται από το τροπικό φυτό cinnamomum (κινάμωμο), το οποίο ευδοκιμεί στην Κεϋλάνη, στις Ανατολικές Ινδίες, στις Αντίλες, την Ιάβα και τη Μαδαγασκάρη. Το δεύτερο είδος είναι η κανέλα της Κίνας (cinammomum Cassia), η οποία προέρχεται από την κασσία, αλλά είναι ποιοτικά κατώτερη και είναι πλούσια σε κουμαρίνη.

Το κυριότερο θεραπευτικό της συστατικό είναι η σιναμαλδεΰδη, η οποία επιδρά στα αιμοπετάλια και βοηθά στην πρόληψη σχηματισμού θρόμβων στον οργανισμό. Επίσης, συστατικά της κανέλας έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιμικροβιακή δράση, χάρη στην ικανότητά τους να εμποδίζουν την ανάπτυξη ανεπιθύμητων βακτηρίων, μυκήτων, κ.ά. Παράλληλα, βοηθά στη δυσπεψία, στην υπέρταση, στους πονοκεφάλους, στις κράμπες, στους πόνους της περιόδου και του στόμαχου ενώ έχει θετική επίδραση στο έλκος του στομάχου και του δωδεκαδάκτυλου.

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, η κανέλα Κεϋλάνης αναδείχθηκε «πρωταθλήτρια» στον αγώνα των φυσικών συστατικών κατά του διαβήτη τύπου 2. Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι το συγκεκριμένο μπαχαρικό έχει σημαντική επίδραση στην ευαισθησία των κυττάρων του οργανισμού στην ινσουλίνη, βελτιώνοντας τον γλυκαιμικό έλεγχο.

 

Κυριότερα οφέλη της κανέλας:

  • ελέγχει τα επίπεδα γλυκόζης αίματος
  • βοηθάει στη διατήρηση της ευαισθησίας της ινσουλίνης
  • είναι ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό
  • έχει αντιβακτηριδιακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες

 

Κανέλα η λιποδιαλυτική

Η κανέλα μπορεί να θεωρηθεί και ως «λιποδιαλυτική» με έμμεσο τρόπο επειδή αυξάνει την ευαισθησία ινσουλίνης, άρα ελέγχει τη γλυκόζη του αίματος παράγοντας ταυτόχρονα λιγότερη ινσουλίνη η οποία έχει την τάση να συσσωρεύει λίπος στον οργανισμό. Συμπερασματικά, έχει θετική επίδραση στη καύση λίπους και κυρίως τοπικού λίπους ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά σε γεύματα όπως το γιαούρτι, το γάλα με δημητριακά αλλά και σε ροφήματα και αφεψήματα.

 

 

Σχετικά Άρθρα

Timeline